Hur beräknar ni leveranstiden vid förbeställning?

Leveranstiden börjar alltid räkna från nästkommande måndag efter att du beställt. Nedan har vi gjort ett tydligt exempel på hur vi räknar leveranstiden. 

Exempel:
På alla förbeställningar gjorda under den veckan som är markerad i rosa på bilden nedan kommer leveranstiden räknas från och med måndagen som är markerad i grönt.
Antal passerade veckor ser du på varje söndag, skrivet i grått.

När skickas dem?

  • Vid lev. tid upp till 3 veckor kommer förbeställningen SKICKAS senast torsdag 23 januari som är markerad med rött på bilden. När du sedan får paketet, beror helt på vart du bor & hur ofta DHL har utkörning.
  • Vid lev. tid upp till 6 veckor kommer förbeställningen skickas senast 13 februari, som  är markerad med rött i februari månad.
  • Vid lev. tid upp till 10 veckor kommer förbeställningen skickas senast 13 mars, som även den är markerad med rött fast i mars månad.

För att göra det hela SOLKLART, läs nedan:

DEFINITION AV SOM INGÅR I LEVERANSTID:

  • Det vi kallar leveranstid är den tiden vi har på oss att hitta din önskade vagn. Desto längre tid du ger oss, desto bättre pris kan vi ge dig.
  • Tiden det tar för DHL att leverera paketet från att de har hämtat paketet hos oss tills att det har levereras till ditt ombud är inte inräknad i vår leveranstid, detta pga. att vissa områden har enbart utkörning en gång i veckan medan andra har varje dag. Blir därför svårt för oss om vi ska behöva räkna med över en vecka på alla.


HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN:

  • Det står på varje produkt i specifikationerna hur lång leveranstiden beräknas vara för produkten.
  • Detta är enbart beräknat, vid exempelvis sjukdom kan leveransen bli något försenad.
  • Vi är ett familjärt bolag där vi enbart är 3 personer inom samma familj som jobbar på varsitt lager med
    att fixa & packa era beställningar, vi jobbar alltid så fort vi kan men vi är mänskliga & det händer att även vi
    eller våra barn blir sjuka. Våra lager ligger med 40 mils mellanrum, så en person kan tyvärr inta lösa all
    paketering vid sjukdom.


VAL AV FRAKTBOLAG:

  • Vid köp av mindre tillbehör som går ned i postlådan använder vi oss av POSTNORD som leverantör.
  • Vid köp av större tillbehör, delar eller kompletta vagnar använder vi oss utav DHL som leverantör.


VAGNAR SKICKAS I TVÅ KOLLIN:

  • Nästan alla våra vagnar skickas i två separata paket. Det är HELT NORMALT att dessa två anländer olika dagar. Du får alltid spårningsnummer till båda paketen i en leveransbekräftelse som skickas ut när
    vagnen är packad.
  • Vänligen vänta någon dag på paket nummer två om enbart paket nummer ett har anlänt, innan du kontaktar oss. I dem allra flesta fall dyker det andra paketet upp bara någon dag efter.


    LEVERANSBEKRÄFTELSE:

    • När din vagn eller produkt är packad kommer det skickas ut ett mejl med en leveransbekräftelse där det alltid står spårningsnummer samt antal paket.